7 Şubat 2013

Osuran Telefon

Sizin telefonunuz osuruyor mu? İnanmayacaksınız ama benimki öyle bir osuruyorki, oturduğum sandalye sallanıyor, benim içim bir hoş oluyor, karşıdaki insan osurma işini telefonumun değil de benim yaptığımı sanıyor! İnsanlar arasında birden gelen "Dıııtttt!" sesi benim sevincimin sonu, utanmamın başlangıcı oluyor. 
Her şeyi başa sararsak...
Sağ olsun, ülkemiz yöneticileri bizi bir sınava sokuyorlar, herkes hatırlar SBS işini. Normalde ben asla "Anne annee, bak ben sınavdan şunu aldım. Bana telefon alcan mı ha?" diye annemle konuşmam. Konuşmadım da zaten. Ama yere düşüp kırılan eski kızaklı telefonum artık çalışmaz olmuştu ve yeni bir telefona ihtiyacım vardı. Ben de anneme dedim direk "Anne, bir tane telefon varmış biliyon mu böyle bilgisayar klavyeli, mouse'u dokunmatik böyle" Ne yapsın kadın, şaşırdı tabi. Oğlu ilk kez böyle bir şey istiyor. "Sınavdan çıktığımda iyi bir şeyler gelirse alalım mı annecim?" diye de duygu sömürüsü yaptım. Ve sonunda 9 aydır beklenen sınava girdim, o da bana girmiş olabilir, ve iyi bir okul kazandım. 
Sonunda ellerimdeydi, siyah, gıcır gıcır, en tepesinde markası yazan yeni telefonum. Hemen sim kartımı taktım ve kullanmaya başladım. Sms de yaptım bir güzel, oh anam gel keyfim gel anlayacağınız. 
Babamla televizyon izliyoruz, "Tring! diye bir ses. Mesaj gelmiş, telefon sesli durumda. Ben mesaj atıyorum, karşımdaki "Trink!" diye cevap veriyor. Adam dellendi tabi. "Ya kıçını kaldırıp odana gidersin ya da bu telefonu sessize alırsın!" diye bana bir güzel bağırdı, ağzıma sıçtı. Tabi ki yılların üşengeç kralı ben, odama gitmemek için sessize aldım. 
Birkaç gün geçti ama benim telefon hala sessizde. Mesajlaşmadığım zamanlarda, atıyorum bir köşeye, kendi kendine takılıyor. Elime aldığımda bir baktım ki halam ve annem onlarca kez aramış. Hemen onları geri aradım, onlar da bir güzel ağzıma sıçtılar. "Bu telefon duyulacak Tolga efendi! Meraktan öldük burda!" dediler. 
Ben de düşündüm, şimdi babam "Sessize al" diyor, annem ve halam da "Duy şu kazzığı!" diyor. En iyisi titreşime almak diye düşündüm.
Osurmadım lan, yemin ederim oğlum!
O günden beridir, yani titreşime aldığım günden beridir telefonum titreşimde kaldı. Bu olaylar yazın oluyor, ben de yazlığa gittim. Arkadaşlarla oturuyoruz, ortalık birden sessizleşti. Birden "Dııııttt! - Dıııııııttt!" diye art arda gelen osurmaya benzer sesler. Ve bu sesler benim cebimden geliyor ama herkes bunu osurma sanıyor! "Yeter osurdun oğlum, lan kokacak şimdi!" diyen de var "Hehehe! Boyundan utan lan Tolga!" diyen de. Bir baktım ki, babam arıyormuş. Yani benim telefonum titremek isterken aslında osuruyormuş! 
"Osurmadım lan, yemin ederim! Bakın babam arıyor, lan baksana!" diye bağırıyorum ama beni duyan yok, çünkü herkes kokar diye gitmiş bile...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder