20 Mart 2013

Gugıl mı Gogıl mı tartışmasında yeni bir gelişme!

İlk önce yeni tasarımımla kendime tekrar hoş geldim demek istiyorum. Malum değişiklik iyidir, biz de biraz değiştirelim dedik. Sıkılırsam hemen logoyu koyacağım ama şu an sıkılacağımı hiç zannetmiyorum. 

***

Ne kadar zamandır insanlar arasında uzayıp giden saçmalık saçması bir tartışma var. Google isimli günahı olmayan kaşar arama motoru, gugıl diye mi okunuyor yoksa gogıl diye mi? Bu soru ben 6. sınıftayken insanlar arasında sorulmaya başlamıştı, üstelik herkesten başka bir ses çıkıyordu. 
Kimisi sen gogıl diye okuyunca arkadan kıçını dönüp "Gugıl o salak mısın?" diyordu, kimisi de farkına bile varmıyordu. Hatta eğer gugıl diye okuduysan en azından benim zamanımda sana top, ibne falan diyorlardı. Kibar Feyzo oluyordun birden, İngilizce öğrenmeye çalışan özenti yaratığa dönüşüyordun. 
Ben 9. sınıfa kadar hep gogıl diye okudum, hatta gugıl diyenlere ibne dedim.... "Kibar mısın oğlum sen?" dedim, arkadaş grubuma almadım. Ne zaman 9. sınıf oldum o zaman işler değişti. 
-hani gogıl her şeyi bilirdi niye bunu bulamadı??
-gogıl mı hahahahahaha gugıl o
-ne gugılı abi
-gugıl diye okunur 
-gogıl değil mi ya!
-yok yok gugıl 
-oha tamam
O dakikadan sonra etrafımdaki herkesi düzeltmeye başladım, sohbet aralarında gogıl diyenlere güldüm, ben konu açıldığı zaman gugıl dedim. Birden benim fikirler alt üst oldu, google isimli arama motoru ağzımda sakız gibi durdu, adeta bir kaşar ve ben onu çekiştirip duruyorum. 
Her şey bu kadar güzelken, ben tüm İngilizce'yi halletmiş, insanlara google'ın gogıl değil de gugıl olduğunu anlatmak isterken birden başka bir olay patlak verdi.
Teknoloji-Tasarım dersindeyiz, arkadaşlar aralarında konuşuyorlar işte gugıldan şunu aradım bunu buldum anasının dini diye. Öğretmen geldi herkes yerine oturdu, ama tartışma hala sürüp gidiyor.
Dersin bitmesine 5-6 dakika kala öğretmen serbest bıraktı insanları, oh ne güzel oh ne güzel diye sevinirken hepimiz öğretmenin yanına toplandık. Çember oluşturduk, hoca ortada kadını soru yağmuruna tutuyoruz. En son konu gugıl mı gogıl mı meselesine geldi.
-hocaaam gugıl mı gogıl mı sizce?
-ay çocuklar saçmalamayın
-nasıl yani?
-aslında ikisi de değil gagıl diye okunuyor
-İMDAAAAAT!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder