29 Temmuz 2013

Yazlıktaki çeşit çeşit insancıklar

Evet efenim, dönmeli koltuğunuza mı yaslanıverirsiniz, mutfaktan ya da salondan getirdiğiniz sandalyeye mi bilemicim ancak bir yere yaslanın bence, yazı okuyacaksın sonuçta di mi? Bu yazıyı Twitter'daki çeşit çeşit insancıklar yazıma verilen harikuladenin fevkinde tepkilerden sonra, odamda kara kara düşünüp "bunun twitter'ı oluyomuş da niye yazlık'ı olmuyormuş?!" yazdım. Madem twitter bu kadar çok çeşit insan barındırıyor, hem de sanal olduğu halde yuh! , bir yazlık kim bilir hangi çeşit insancık modellerini barındırıyordur.

1- Bensiz bunu mu yaptınız, bir daha konuşmayalımcılar: Evet sevgili ya da sevgisiz Uska okuyucuları, eğer yazlığınızda bir tane bundan yoksa ya sizin yazlık azıcık huzur evi kıvamında ya da aranızdan biri kesinlikle pislik bir şeytan. Ben size arkadaşlarınıza, suratına baktıklarınıza dikkat edin demiyom mu? Mutlaka aranızda bundan var efenim, belki en seslisinden, belki de en sessizinden. 
Bu çeşit insanlar alınganlığın ansiklopedisi yazmış, ev ev gezerek satmış kişiliklerdir yahu. Hep beraber buluşur sözleşirsiniz, "Akıyoz mu gençlik?" gibi konuşmalar geçer ve en sonunda da dışarı çıkarsınız. Ancak söylemeyi unuttuğunuz birisi kesin vardır! Ve o kişi... O kişi... Maalesef, gaydırı gubbak bensiz bunu mu yaptınız, bir daha konuşmayalımcılar'danın en asil üyesidir.
Bunlardan kurtuluş kesinlikle yok. Dua etmen lazım, "Allahım, canım Allahım, deprem olsun, bu kızın sadece ayağına bir şey olsun ama iyileşsin, yazlıktan gitmek zorunda kalsın. Aa bizi unuttum, bize bişe olmasın, bak valla üzülürüm." Dua eğer tutmazsa, ki büyük ihtimal tutmayacak, git bir abdest al kendine gel. Ben mi söyliyim onu da!?

2- Yalanım varsa iki gözüm önüme aksıncılar: Bir gün iki gözü önüne değil de eline gelecek diye korktuğum insan çeşidi kendisi. Yaşamadığı, yapmadığı şeyleri sana öyle bir anlatır ki sanki "yıllardır yaşıyor, hatta daha yeni yaşamış" gibi bir şey olur.
Bizim yazlıktan örnek alırsak; çocuğun bize anlattığı şu: "Eve hırsız girdi, ben hırsızı gördüm biliyon mu? Sonra kafa göz daldım, tam bıçaklayacaktı ki elimle tuttum ve kurtuldum. Evde kimse yoktu, dayak delisi ettim!" 
Bizim içimizden söylediklerimiz: "Vay orruspi çoccii, yalancı seni. 1 buçuk metre boyuna, kızlardan daha beter, içi yağ dolu memişlerine bakmadan hırsız dövdüğünü söylüyorsun ha!"
Bizim dışımızdan söylediğimiz: "Oha kardeş, inanılmazlıksın!"
Bunlardan kurtulmak kolay, çünkü bir sene sonra akıllanıp dönüyorlar siteye genellikle. Ama olan sana oluyor, o çocuk yokken arkasından demediğin kalmıyor, günah hanene puanlar yazılıp duruyor. Çocuk varken de aganiginaganigeee!

3- Ben aşk doktoruyum biliyon mucular: Eğer hep beraber kızlardan abidik gubidik bahsetmece yapacaksanız, ki yapmazsanız bir sorun var, bu çocuk her düşüncenin arkasından bir şey söyler. Diyelim bir şey söylemedi, o may gat! , sizin anlattıklarınız biter, sohbet durgunlaşır, o zaman kendi aşk anılarını anlatmaya başlar.
Yine tipine, kişiliğine bakmadan, asansörcülük oynadığını kendine itiraf edemeden size milli oluşunu anlatır. Kaç kızla aynı anda sevgili olduğunu, kaçıyla birden mesajlaştığını beyninize jiletle kazır! 
Kurtulmanın tek yolu sohbette o söze başladığında başka bir konuya atlamak. Konu konu gezin vallaha, eğer kızlar konusunda kalırsanız kim bilir saat kaça kadar anlatıcının bile inanmadığı aşk anılarını dinlemek zorunda kalırsınız. Benden söylemesi!

4- Dedikodu yapmayı hiç sevmem ama...cılar: Bu çeşitin adı sitede zaten çıkmıştır. Hatta annelere babalara kadar gitmiştir, "Ayy Şerife'nin torununun ağzı nasıl da yerlerde!" diyerekten. Bir şeyinizi anlatırsanız, aynı gün belki de sitedeki 4 yaşında veletlerden duymanız mümkün.
Yapacağınız tek bir şey var. İntikam! Soğuk mu, sıcak mı, ara sıcak mı yenir bilmem ama; eğer sizin bir sırrınızı herkese söylediyse siz de aynısını yapın. Akıllansın pis gossip! 

5- Sonra devam ederizciler: Alınlarında "Ben küfür gibi bir insanım ama yine de beni sevin." yazar. Bir dakka bir dakka, ben hayatımda hiç bu kadar büyük alın görmedim! Neyse, okey 4 kişiyle oynanan bir oyundur ve o oyun artık kurulmuştur. İlk el oynanır. İkinci elin yarısında karşıdan koşarak yaklaşan bir küçük çocuk masadan birine "Annem seni yemeye çağırıyoo" der ve o çocuk masadan kalkar. Tüm oyun ekşir, bozulur, yok olur. Gitmeden de "Sonra devam ederiz ya." der ve gider. 
Bu çeşit için yapacağınız pek fazla bir şey yok. Büyük ihtimal içinizden "velet oğlu velet, sıçacam senin ağzına!" diyorsunuzdur. Ama aile işte, ebeveynuslar işte...

6- Kışın sevgili açlığından helak olduk, bari yazlıkta bulalımcılar: Bunların hepsi grup olaraktan gezerler. Hepsinin kendine özgü bir reis havaları vardır. Sanki sitede onlardan başka erkek yokmuş, onlardan başka nefes alan canlı yokmuş gibi davranıp benim sinir katsayımı yükseltirler. 
Siteye yeni bir kız geldiği an, hele de güzelse! , bunların radarları açılır, antenleri havaya dikerler. Kızın yanına gidip basit basit saat sormacalar mı dersin, salıncaktaysa yanındaki salıncakta sallanmacalar mı dersin...
Bunlardan kurtuluş yok. Farkındaysan grup olarak geziyorlar bunlar, birine sataştığın an hepsi başında biter. O yüzden sen kendi aleminde takıl, onların antiklimakıztetik havalarına girme!

7- Ay burda da mı yakaladınızcılar: Bu sözü söyleyen genellikle yazlıkta sevgili olmuş çiftin kız olan bireyidir. Siz gezerken onlara rastlarsınız, onlar da artık ne yapıyorsa! , kız da bu lafı söyleyerek alttan alttan size "Ay bıktık be bıktık! Pembe Panter ordusu mübarek! Hadi bizi rahat bırakın!" der. Anlarsanız zaten gidersiniz, ha kıtsanız buyrun doktorun telefon numarası: 05xxxxxxxx
Bunlardan kurtulmanıza hiç gerek yok, çünkü onlar sizden kaçar zaten. Lütfen kalbinize mukayyet olun ve "kaçar kovalanır anam." düşüncesine girmeyin! Kovalamayın, bırakın kaçsın pezevenkler!

8-Telefonu elimden bırakıyorum ama siz çok sıkıcısınızcılar: Vay götümün kenarı! Bu kişilerin elinde mutlaka bir teknolojik aletimsi şey bulunur. Psp olabilir, telefon olabilir, iPod olabilir, orası çeşidin parasına göre değişir. Siz "Ya ne olursun elindeki zımbırtıyı bırak! Aramıza dön!" dersiniz ama o sizin sıkıcı olduğunuzu iddia eder. Hatta kendinin Cem Yılmaz, sizinse Fatmagül olduğunuzu söyler.
Bunlardan kurtulmanıza gerek yok. Yapacağınız işlem şu; bir yere giderken onu çağırmayın, yalnız gördüğünüzde yanına gitmeyin, o telefonla uğraşırken onunla ilgilenmeyin, sohbete katmayın. Sonrasında zaten yollar bir o yanaaa bir bu yanaa.

9- Aşk acısından ölüyorumcular: Allah sitesinde bu çeşit bulunan insana yardımını esirgemesin efenim! Kışın çok sevdiği, çok bağlandığı, onun için her gün püslenip süslendiği kişiyle sevgili olmuş ancak yaz başına doğru kıçına almış olduğu minik darbeli bir tekmeyle ayrılmıştır. Aşk acısı çekenden daha çok acı çeken kim var peki? Arkadaşları! 
Her dakika, her saniye sevdiği kişiyi anlatır, mutlu olduğu anları gözünüzde canlandırmak ister ama ona göre siz her şeyi götünüzden anlarsınız! Hiç onu anlamıyorsunuzdur, yardımcı olmuyorsunuzdur. Tü sizin suratınıza!
Kurtulmanın yolu var mı bilemem bunu. Aşk acısını size anlatıyorsa büyük ihtimal yakın arkadaşınız. Naaparsın, gülü seven dikenin akupunktur yapmasına katlanır!

10- Ben cono değilimciler: Bu çeşit kimi zaman en yakınınızda, kimi zaman da şu an arandığınız gibi uzağınızdadır. Zarların siyah ipe sıralandığı ve ucunda da fil dişi gibi bir şeyin olduğu kolye boynunda, 100 kilo saç spreyi ve tavuk kıçı saç modeli kafasında, çömelerek oturup eller sıçar vaziyetteki dizlerin üstünde kişiliğimizdir bu.
Söyleyeceğim tek söz, ona bu yaptığının yanlış bir şey olduğunu anlatmamanız. Aranız falan açılır görürsünüz yani. Alttan alttan bilgiler verin, "Kızlar bu kolyeyi sevmiyor!" deyin. 

Yazlıkta bu kadar insan çeşidi yok biliyorum, çok daha fazla! 
Maddeleri oku bakalım, sen hangisisin? 

15 yorum:

  1. Güzel tespitler. Hepsi de doğru hani. :)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    Bloğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim.
    Sizi izlemeye aldım. Bana da beklerim.
    http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle,
    İzmir'den sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. merhabalar blogunuz tek kelimeyle harika yazılarınızın hepsini çok beğendim, okurken büyük keyif alıyorum böyle devam edin :)

    YanıtlaSil
  4. ÇOk uzunmuş:) Bunu yarın okuyarak yorum yazacağım, ama lütfen silme:P

    YanıtlaSil
  5. bu tespitlerini unutma çünkü aynılarını üniversitede, işte ve apartmanda da göreceksin. Bu tipler arasıra melezlenip yeni tipler de doğurur. En kötüsü ise 10 numaralı tipe aşık olup ondan tekme yemiş dokuz numara ile birlikte çalışmak..:D

    YanıtlaSil
  6. Nugi ablaa, Allah dusmanimizin basina vermesin ya..

    Shemellon sen silmemi istemezsin de ben siler miyim? Oku tabi :)

    Kahve kokan kiz, tesekkur ederim cok mutlu oldum :)

    YanıtlaSil
  7. Tespit güzel. Ayrıca bunlar her yerdeler, hatta bunlar olmadan zevki çıkmaz.

    YanıtlaSil
  8. Aman ne zevkkk...
    Hayatın cilveleri işte

    YanıtlaSil
  9. çok güzel bir yazı ama oruç oruç yoruldum valla birazını da akşam okuyum ben :)

    YanıtlaSil
  10. En iyisi ya, orucken benim blog hic cekilmiyor..

    YanıtlaSil
  11. Güzel tespitler, okudukça "Aaa, benim böyle bir arkadaşım var." yapıp durdum.
    Okuduktan sonra aklıma "Ay, insanlar beni dışarıdan nasıl görüyor? Gıcık mıyım acaba, yapışkan mıyım, asosyal gözüküyor muyum, çok mu depresif miyim yoksa ben, neyim lan ben?" tarzı sorular gelmedi değil. Bir de takıntılıyım, iki-üç hafta ben hangi tip insanım diye düşünürüm. Muhtemelen bulamam da, başka bir şeye takarım, unuturum. Çok konuştum yine. Gevezeyim sanırım ben -_-

    YanıtlaSil
  12. Aynı ben vampiring :Ppp (Geveze konusunda da...)

    YanıtlaSil
  13. Ben Sonsuz yeni adım Ted oldu ama blogum aynen duruyor ok görüşmek üzere =)

    YanıtlaSil
  14. kesinlikle sonra devam edelimcilerdenimdir ben

    ahh anne ah

    her muhabbette - ımtıraaaak nerdesin ya da kahvelerin telvesini parmaklarken hop telefon çalar "annem nerdesin" kabus

    nugili ye hak vermemek elde değil birde bunların çaprazlamaları peydah oluyor. offf



    YanıtlaSil