22 Ocak 2015

Sınav öğrencisinden depresyon satırları...

İyi değilim.. Zaten depresyona meyilli bi yapım var biliyorsun, iyice depresyona girdim.. istediğim net sayısına bi türlü ulaşamıyorum. yaklaşıyorum ama kalıyorum ucunda.. bundan 3 hafta önce de ben aynı neti yapıyordum, şu anda da pek bi fark yok gibi.. 
Ya hep duyuyordum aslında, hani ygsye istediğin kadar çalış netlerin hep aynı civardadır diye. aslında oturup ygs çalışması falan yaptığım yok, hani anlatılan konuları tekrar edip konu testi çözmeye çalışıyorum.. ama kime sorsam "deneme çöz, deneme deneme,1!221!!" dedikleri için sağ olsunlar, moralim bozuluyor.. 
şimdi birkaç bi şey anlatıcam.. umudum kimi zaman tavan yaptı, kimi zaman yerin dibine girdi.. 
şimdi ben istediğim okul ege bölgesinde olsun istiyorum.. nedenini anlatırım daha sonra.. kendimi adana'ya ait hissedemiyorum, havası iğrenç, insanları berbat.. 17 yıldır buradayım ve üniversite meselesini duyduğumdan beridir inşallah buradan kurtulurum diyorum..
neyse...
bizim okulda bi kız vardı.. benden bi yaş büyük.. yazılılarımızda sınıfları kararlardı, ben de hep ona denk gelirdim, bazen onunla otururdum.. hatta bana kopya vermişliği bile var. geçen sene, ygsden sonra bu kızı gördüm ben.. lan morali falan bi bozulmuş anlatamam.. ve hani baya baya başarılı bi kızdı yani. 
ygs zamanı da bitti, hatta lys zamanı da bitti, biz yazın yakın arkadaşımla bi kafede oturuyoruz.. bi baktık ki, o! tabi hemen çağırdık masamıza, ama nasıl mutlu sana anlatamam.. Sorduk işte ne yaptın, nereyi kazandın diye.. ygs'de 30 bininci olmuş ama lys ile 9 bine çekmiş ve MANİSA TIPTA!! ve üniversitesi izmir'e ve hatta bornova'ya sadece 20 dakika uzaktaymış.. İzmir'de yaşayacakmış ama Manisa'da okuyacakmış.. imrenmekten kendimi yedim bitirdim.. 
açıkçası ben tıp istiyorum falan ama diş de gelse koşa koşa gidecek bi insanım yani.. neyse.
Sonra bu aynı kızın yakın bi arkadaşı vardı. o da öyle samimi bi kızdı, severdim yani onu da. onunla da geçen facebook'ta konuştuk.. 
Dedim ki "ben ygs'den çok korkuyorum." bak bunu söylemişim, allahın aşkına bana moral ver diye yalvarıyorum sana.. dediği laf: "Ben yetiştirememiştim sınavı, sen de yetiştiremeyeceksin büyük ihtimalle." 
Lan zaten depresyondayım diye seninle konuşuyorum, yazdığın şeye bak!
Sonra dedi ki "Ama herkes Türkçe'de zaman kaybetmişti, sen yazı falan yazıyorsun iyidir Türkçe'n."
Dedim ki eğer moral vermeyeceksen ben çıkıyorum.. O da "Kararlı ol ve moralini bozma" dedi. Kendisi de 23 binden 12 bine çekip hatay tıp'a gitti de birazcık.. hımm çok sert.. 
yani demem şudur ki, yavaş yavaş ilk sınavımdan umudu kesmeye başladım.. her deneme sınavında matematikten en az 5 soruda işlem hatası yapmaktan da sıkıldım artık.. fendeki dikkatsizliklerimden de.. off, senin de içini sıkıyorum farkındayım ama yazmazsan evde ağlayabilirim, böylesi daha iyi.. 
bi de benim gibi sınav öğrencileri için birkaç site önereyim. 2 tane önericem, birkaç tane ne! Birisi sınavı dereceyle kazanmış bi çocuğun blogu.. Azimli yazar.. tüm yazılarını bi günde bitirdim..
diğeri de benim gibi fizikle başı dertte olan insanlar için bi konu anlatım sitesi. Mustafa Tekinay.. adam tam bi baba, videoları falan çok zevkle dinliyorum, hatta kitap sipariş etmeyi bile düşünüyorum yakın zamanda..
bu arada fizik dersimi düzelttim.. bi tek elektrik kaldı, onu da özel ders almaya başladım bi arkadaşımla, öyle hallederim gibi duruyor.. şu 3 günlük tatilimde öyle bi çalıştım ki, keşke 6 ay boyunca öyle çalışsaydım diyorum.. oturdum kendi başıma konu bitirdim.. ama bitirdiğim konular ygs değil, lys konusu.. matematik çalıştım. çünkü ben ygs'den sonra o 2 ayda fene ağırlık vermek istiyorum, matematiği alttan alttan halletmem lazım.. 
ve bazen denemelerde fizik netim kimya ve biyolojiden yüksek geliyor, ben de sevinsem mi üzülsem mi bi türlü karar veremiyorum.. 
aslında yükselişime bakıyorum da, bazen seviniyorum.. ben yazın ilk sınavda fenden kaç net yaptım biliyor musun.. 40'ta 9! bildiğin 9 ama, tek basamaklı.. öyle bi bilmiyordum ki konuları, zaten yazın da hiç çalışmamıştım.. şimdi arttı ama istediğim gibi değil..
vallahi ege, dokuz eylül falan istemiyorum! Yemin ederim ki! tek istediğim ege bölgesinde veya akdeniz'in sonlarına doğru bi üniversite.. ha orada gelmiyor ama başka bi yerde iyi bi bölüm geliyor diyelim.. valla oraya da giderim lan. 
yani özet geçmem gerekirse:

  • ilk sınavdan çok umutlu değilim.. 
  • ikinci sınavdan da umutlu olduğum söylenebilir mi, bilmiyorum.. ona daha çok çalışıyorum o ayrı.. bi de bende sanırım yorumlama gücü pek yok, matematik soruları akıl oyunları gibi çıkıyor ilk sınavda.. bende akıl olsa zaten kendi ölümümü düşünüp tüm gece ağlamazdım.. 
  • böyle düşük sonuçları iyi bir şeye çekenlerden mi olacağım, yoksa yerinde sayanlardan mı, zaman gösterecek..
  • son bilmemkaç gün.. gün saymak da istemiyorum!
  • o kadar çok hayalim var ki, hangi birini yapabileceğim bilmiyorum.. 
  • sizi çok özledim.


17 yorum:

  1. Uskaa özlemişim seni de blogunu da :)
    Şimdi ilk olarak ygs'yi falan bilemem ama ezik bir örneklendirme vereceğim. sbs zamanı ben de hep deneme çözerdim, test falan zerre çözmedim oturup. Denemelerden de 15 yanlışım falan çıktığı oluyordu, düşün işte moralmen sıfırım ama sonra o sene 500 çektim sınavda. Yani cidden deneme çöz ama sonuçlarına kulak asma ya. Sınav anıyla evde çözdüğün bir olur mu hiç, evde ya dershanede tabi ki dikkatsizlik yapabilirsin. İnsan psikolojisi sınavda izin vermez ama buna.
    Ben sana güveniyorum uska ya, yaparsın sen. :)

    YanıtlaSil
  2. Stres yapma sakın, en büyük düşmanın o! Ben bu sınavlara üç yıl üst üste girmek durumunda kaldım. Sınavda mümkünse önce en iyi yaptığından başla, süren en çok hata yaptığında yetmezse yetsin. En azından hata sayın az olur ordan kurtarırsın :) bol bol soru çöz derim sana. Deneme de olur ama şart değil. Çözdüğün sorularda mutlaka hatalarına bak neden yanlış olduğunu anlarsın ve hataların azalır.
    Dünya'nın sonu değil yapamasan bile..her işte bi hayır var. Sakın umutsuzluğa kapılma bol soru çöz yaparsın seeeeeeeeennnn :)))

    YanıtlaSil
  3. Ya siz ikiniz benim canım mısınız? Herhalde tanımayıp bu kadar sevdiğim bi sizler varsınız, duygulandım lan.
    Sonsuz teşekkür ederim, artık nolursa bakacağız beraber..

    YanıtlaSil
  4. Azimli yazarı bende okuyordum. Gerçi benim çalışma yöntemim onunkinden tamamen farklıydı ama nedense onu okudukça motive oluyordum. :D
    Ygs'yi zaten bol bol deneme çözerek halledebilirsin. Unutma Ygs'de herkes bir şok yaşıyor ve ygs hiçbir şeyi belirlemiyor. Ygs'de çok gerilerde olup Lys'de baya öne çekenleri biliyorum ben. Gerçi benim ygs sonucum beklediğimden iyi gelmişti 9 binlerdeydim. Sakın moralini bozma. Yapabilirsin.
    Bu arada Mustafa Tekinay'la hallettim ben fiziği. Onun kitaplarını ve CD'lerini almıştım. Adamın anlatımı falan gayet iyi. Almanı tavsiye ederim. :)
    Kendine güven, moralini bozma. İyi haberlerini alırız inşallah! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya inşallah 3gen'im, dur ben de alayım o kitapları, aklımdaydı zaten..

      Sil
    2. Bi de kesin çöz diyeceğin, önereceğin kitapları bana yazsan da mutlu olsam :)

      Sil
    3. Ya öyle kesinlikle çözmelisin diyebileceğim bi kitap yok. Aklına gelebilecek bir çok yayın kullanmıştım ve hepsinin ayrı ayrı faydası oldu. Sadece şunu söyleyebilirim organik kimyada baya bir zorlanıyordum. Palme'nin organik konu anlatım kitabıyla hallettim o sorunu.
      Panik yapma bu kadar. :) Elindeki kitapları bitirmeye bak. Yapabilirsin. :) Ağırlığı ygs'ye değil Lys'ye ver. Yani Ben öyle yaptım.

      Sil
  5. Uskaaaa ya.Ben zaten dipteyim .Bu yazıyla moralim dipte.Tıp için yeter miyiz yaaa?Ağlamak istiyorum :(
    Ya da yaparız ya.Neden yapamayalım?Bu arada herkes deneme deneme diye diye beni öldürdü.Daha dün iğrenç bir denemeden çıktım.Bugün de lys vardı ki lys kasıyorum dedim, onu da yapamadım.Ben napim şimdi?
    Valla benim gözüm 9 eylül,ege de ,akdeniz de olabilir ) olmadı Kocaeli.Ama işte sadece gözüm orada.Devamı gelir mi ki?
    Sen yaparsın ama.Hırs yapım sbs de neler yaptın sen :)
    Kendine çokkkkkkkkk iyi bak uska :)
    İnşallah sınavdan sonra buraya sevinçli sevinçli yazı yazarız. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımın içi, inşallah :) yaparız bence de ya, neler neler atlattık bunu mu yapamayacağız?!

      Sil
  6. Bi sınav öğrencisi olarak bende koştum geldim yazının altına..
    Benim de netlerim istediğim gibi yükselmiyor, daha doğrusu benim netlerim şuan tam istediğim civarlarda sınava kadar da daha artırırım ben diye umutluyum ama sürekli benden daha iyi yapan arkadaşlarım o kadar moralsiz ve umutsuz takılıyorlar ki benim de moralim bozuluyor be.
    Abimin 26000'den 3000'e çeken arkadaşı var, görüyorum umutlanıyorum, daha neler neler duydum, öyle olunca ygs'yi bırakıp lys'ye ağırlık vermek istiyorum ama istemekle olmuyor çünkü arkadaşlarım sürekli ygs ygs diye delirdikleri için çok etkileniyorum. Ah zaten şu lisede başıma ne geldiyse arkadaşlardan etkilenmekten geldi...

    Uska'm sen sakın umudunu yitirme, hayalindeki gibi bir yer kazanacağına eminim ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Loretta, yemin ediyorum ki aynı şeyleri yazacakmışız seninle..
      Ben inanıyorum bize ya, bak görürsün :)

      Sil
  7. yapamazsın diyenleri haklı çıkarma, umudunu yitirmeden devam et yola..
    hakkında hayırlısı olsun inşallah istedigin yeri kazanırsın :)

    YanıtlaSil
  8. Yapamazsın diyenlere inat yapıcaz biz ^^

    YanıtlaSil
  9. Eee sonuc ne oldu hocam , nerelerdesin suan ?

    YanıtlaSil
  10. Durum ne suan? Nerelerdesin?

    YanıtlaSil