11 Şubat 2013

Özür dilerim amca ama yeter okudun be!

Bizim de bir özelimiz var!
Otobüslerde bile rahat yok lan bu ülkede! Ağzına sıçayım, hem bilmem kaç kişilik otobüse, akraba olacak derecede yolcu al hem de tam kulaklığı takmışsın, arkadaşlarınla mesajlaşıyorsun, yanındaki amca ya da teyze gözü, götü çıkana kadar senin mesajlarını okusun. Yok artık daha neler, anasının gözü. Bizim de bir özelimiz var kardeşim! 
Otobüse bindim, arkadaşlarla buluşmuştuk; şimdi eve gidiyorum. Yazlıktan bir arkadaş mesaj attı, ben de tam o anda kulaklığı takmış, hangi şarkıyı dinlesem diye düşünüyorum.

"naber lan?"
"iyi oğlum senden naber?"

Cevap mesajını attım ve orta yaşlarda bir amca yanıma oturdu, işte 42 43 falandır bence. İçimden de düşünüyorum, "lan ne kadar iyi bir amca, mesajlarımı okumasın diye koltuğun ucunda oturuyor, insanlık ölmemiş vallaha." diye. 

"iyi işte ne olsun. napıyorsun?"
"ne yapim ya, evdeyim bilgisayarı açmışım. sen?"
"otobüsteyim." 

Arkadaşla sohbet koyulaştıkça, yanımdaki amca götünü adım adım benim yanıma doğru getiriyor, hem götü hem kafası. Kafasını da hafiften telefonuma çevirdi, gözlerini de dikti bir güzel. 

"vay neredeydin lan."
"arkadaşlarımla beraberdim, öyle aham şaham bir yerleri gezmedik, merak etme."

Lan bu amca ben mesajları yazdıkça kafasını telefona daha da yaklaştırıyor, gözler fal taşı gibi açık. Bir de çok hızlı yazıyorum, önceki yazımdan hatırlarsınız klavyeli, bazen adam ne yazdığıma yetişemiyor diye sanki mesaj aralarında bana trip atıyor, kafasını pencereye çeviriyor. Ama mesaj geldi mi, maşallahı var amcanın kafasının, korku filmlerinde olur ya böyle; kafalar 360 derece döner; aynen o şekil oluyor. 


"hehehe! sonunda sevgili buldum ha!" 
"vaay, kimmiş lan bu?"
"tanımazsın oğlum."

Artık rahatsız olmaya başladım amca! "Yüzüm gözüm şişene kadar, ağlamak istiyorum" moduna soktun beni lan! Sanane benim mesajlarımdan, iyi misin amca, git çocuğunun karının mesajlarına bak, onları oku! Ne diye bu garip çocuğun özürlü mesajlarını okuyorsun, gören de amca azmış, telefon ekranımda da +18 bikinili kızlar var sanacak. 

"nasıl bir şey, inşallah öncekiler gibi değildir...."
"yok yok değil, vallaha güzel bu."

Amca utanmasan, "arkadaşına böyle şeyler denir mi evladım?" diyeceksin. Otobüste de koltuklar yavaş yavaş boşalıyor ama amca yine de kalmıyor. Ben de rahatımı bozmak istemiyorum. Ama bu mesajlarım okunmasın istiyorum!
Madem amcanın akıllanacağı yok, gittim sms ekranına kocaman harflerle AMCA YETER OKUDUN, GÖZÜN ÇIKACAK ŞİMDİ yazdım. Amca bunu da okudu ve yanımdan kalktı. Artık zafer benimdi, evet belki yaptığım saygısızlıktı ama bana yapılan da bir saygısızlıktı. 

AMCAYA NOT: Amca vallaha o zaman ben haklıydım, saygısızlık yapmak istemezdim ama cidden gına geldi. Nefes sesin boynumda gibiydi amca. Akraba olacağız sandım. Anan gillere, baban gillere, çoluğun çoluğun gillere selamlar. İyi günlerr!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder